****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

Srpen 2014

Duha

30. srpna 2014 v 8:58 Příroda

Včera navečer lilo a na chvilku vykouklo sluníčko. Manžel mi povídá: "Bude duha". Šla jsem se podívat a byla. Honem foťáček a fotit! Ještě drobně pršelo.
Nejvíc byla vidět při zemi. Jenže mi bydlíme v přízemí a výhled nám cloní stromy. Než bych došla k mladým nahoru, mohla by být fuč. Tak alespoň trochu té barevné krásy.

První je pohled přes sousedovic garáž na hradiště, druhý pohled vlevo přes sousedovu satelitní anténu. Lépe to nešlo.

Pohled na prostřední oblouk duhy. Je trochu méně vidět, ale je tam. Smějící se

Dnes máme zataženo, neprší a je dusno. Trochu mi to zhatilo plány na focení, ale zítra nebo pozítří je také den. Prostě azuro už moc nebude.
Budu si číst, koukat na Poirota a lenošit. Tento týden toho na mě bylo nějak moc. Potřebuji vysadit.

Mějte se o víkendu podle svých přání a představ! Usmívající se

Přečetla jsem si

29. srpna 2014 v 17:42 Moje četba

V těchto dnech (spíš nocích) jsem dočetla knihu o Karlu Gottovi - Zpěvák století.
Autory knihy jsou reportéři Blesku Michaela Remešová a Roman Schuster. Přesto bych řekla, že je kniha seriózně napsaná. Spoustu věcí o Karlu Gottovi znám z tisku, rozhovorů s ním, z televize. Ale pár novinek jsem se přece dozvěděla. Nejde o žádné bulvární senzace. Karel Gott třeba vypráví o účinkování v Las Vegas nebo o emigraci.
Přečetla jsem jí takřka jedním dechem. Říkám takřka, protože je dost objemná. Navíc obsahuje spoustu fotografií.
Knihu mohu doporučit tomu, kdo se o našeho nejlepšího zpěváka zajímá.
Možná se mnou bude někdo polemizovat, zda je nejlepší. Ale málokdo dosáhl takových úspěchů jako Karel Gott. Mám můj obdiv. Musím se přiznat, že jsem ho na začátku jeho kariéry dlouho nesnášela a nemohla jeho písničky poslouchat.

Přeji hezké počtení! Usmívající se

Obrázek: internet

Zajímavosti z Chotěboře

29. srpna 2014 v 17:19 Toulky

Ve středu jsem vyfotila pár zajímavostí v Chotěboři na náměstí. Jde o barokní dům, o kterém jsem psala zde. Jen za ty dva roky ještě víc oprýskal. Když se díváte na průčelí, je za levým rohem prampouch a pod ním pamětní deska sbormistra a učitele Františka Buttuly, který se v tomto domě narodil.

Prampouch.

Přes náměstí dojdeme k restauraci Panský dům, kde je další pamětní deska. Tentokrát patří spisovateli Jaroslavu Haškovi. I o Panském domě jsem psala - zde.

To je vše, co jsem stihla mezi zařizováním vyfotit.

Zdroj obrázku: Mě knihovna Neratovice

Středeční odpoledne

28. srpna 2014 v 1:37 U nás

Ve středu brzy ráno jsem šla u nás k pí. doktorce na kontrolu. Lilo jak z konve. Neměla jsem z toho žádnou radost, protože mě odpoledne čekala cesta do Chotěboře. Nechtěla jsem si zopakovat pondělí 11.8., kdy jsem musela chodit po městě s deštníkem.
Po poledni přestalo pršet, ale stále se honily tmavé mraky, které nevěstily nic dobrého. Takto to vypadalo u Klimše, když jsem šla na autobus.

Kromě tmavých mraků je na snímcích vidět i sklizené a zorané pole.

To je snímek z autobusu, kde už obloha vypadá přívětivěji.

Po příjezdu do města se hodně vyjasnilo a udělalo se velké teplo.

Na obloze se ukázaly zvláštní mraky. Je to foceno proti sluníčku, tak nejsou moc zřetelné.

Při pohledu na druhou stranu byly vidět zase tmavé mraky. Ale už z nich ani nekáplo.
Vše jsem zařídila a vyřídila a ráda jsem ujížděla domů. Byla jsem z toho náhlého oteplení celá upocená.

Nová rozhledna na Sokolovsku

26. srpna 2014 v 13:16 Cestování

Zbývá už jen osadit "cibulku". Alespoň tak se říká vrcholku a vlastně celé rozhledně, která v neděli (31.8.2014) přivítá první návštěvníky.
Z rozhledny Cibulka u Oloví na Sokolovsku bude výhled na Chebsko, Bochovsko, Slavkovský les, Karlovarsko a na celé Krušné hory. Nová železná konstrukce bude mít výšku 26 metrů a bude dominantou celého okolí.
S dokončením rozhledny se finišuje právě tento týden.
"Základem je ocelová konstrukce doplněná kruhovými prstenci. Horní vyhlídkovou plošinu jsem vložila mezi obloukové prvky, které v celku připomínají tvar cibule. Z tohoto vychází pojmenování rozhledny Cibulka. Pro ty méně odvážné jsem rozhlednu doplnila i o spodní vyhlídkovou plošinu ve výšce pouhých několika metrů," objasnila Marcela Plachá (architektka rozhledny).
Rozhledna se nachází ve výšce 666 m.n.m. na Šibeničním vrchu. Rozhled bude z výšky 5,6m a 23,8m.
Je připravená výroční turistická známka ke slavnostnímu otevření rozhledny a pamětní razítko s datem otevření rozhledny (pouze tento den!).
Rozhledna stála 5,3 mil. korun.
Vyhlídková věž roste na místě, kde už kdysi (ještě za 2. světové války) dřevěná a mnohem nižší rozhledna stávala. Původně se tyčila jinde - na Boučském vrchu, kde ji nechal postavit majitel přádelny ve Svatavě. Pak ji rozebrali a přestěhovali na Šibeniční vrch u Oloví. Rozhledna chátrala a později byla zcela zničena.

Tzv. "cibulka". Vrchol rozhledny.

Obrázek z Mapy.cz.

Jak říkal v pořadu Rozhlédni se člověče! pan Luděk Munzar - "Vzhůru na rozhledny!"

Foto: internet

Obloha s letadly

21. srpna 2014 v 16:02 Příroda

Tak pokračuji v minulém článku.
Vidět je trochu víc jedna šmouha. A to se na obloze křižovala nejméně tři letadla. No, není každý den posvícení.

Sbalila jsem fidlátka a šla domů.

Mějte se krásně! Usmívající se

Po žních

21. srpna 2014 v 15:57 Příroda

Dlouho jsem toužila po tom, mít také kulaté balíky slámy vyfocené.
Nedávno jsem je fotila, ale byly hrozně daleko a já neměla čas. Včera, při cestě na místní poštu, jsem je uviděla na poli za ní.
Napřed jsem je zkoušela vyfotit od zdravotního střediska, které je na druhé straně budovy než pošta. Ale bránily mi stromy ze sousední zahrady. Tož jsem si řekla, že půjdu ke škole a tam se snad zadaří. To jsem si tedy naběhla. Je tam sice široký průzor a cesta k tělocvičně (cesta u tělocvičny končí), leč do kopce. A tudíž nebylo pole vidět. Moje touha po fotkách mě hnala cestou vzhůru. Sotva jsem tam o berli dolezla. Balíky byly konečně na dohled, tak jsem se tetelila blahem. Blíž už jsem nemohla jít, to bych nezvládla. Ono se musí počítat také s návratem, proto nechodím daleko. Jinak bych padla jak balík mezi ty balíky slámy. Smějící se Opřela jsem se o sloupek oplocení školní zahrady a fotila. Ruce se mi klepaly.
Doma jsem zjistila, že fotky nejsou nic moc. Tmavé, protože bylo zataženo. Přiblížené byly máznuté. Takže polovina letěla do koše. Prostě Waterloo!
Ale mám tolik drzosti, že vám je ukážu. Nevinný

To byl první pokus od zdravot. střediska.

Blížím se k poli.

Tahle je s přiblížením a byla nejméně mázlá.

No, žádné umělecké dílo to není. Viděla jsem daleko hezčí fotky. Ale v rámci mých možností je to maximum.

Pak jsem opatrně slezla z kopce. Nerada bych válela dolů sudy, protože jsem původně šla kamarádce gratulovat k narozeninám. Uválenou by mě jistě ráda neviděla.
Když jsme si skoro všechno pověděly, šla jsem domů. Čert by mě vzteky vzal. Obloha se vyjasnila a vesele se na ní proháněla letadla (asi gripeny) z Čáslavi. Chtěla jsem si ty čáry na obloze vyfotit. Ale neměla jsem štěstí. Foťák nejen tak dlouho zaostřoval, že letadlo bylo fuč, ale ani fotky moc nedopadly. Sice tam nějaké šmouhy jsou, ale je to bída.
Když už jsem měla tu drzost vám ukázat balíky, ukážu i oblohu. Smějící se

Musím vkládání fotek přerušit, protože je článek asi už moc dlouhý. Dám to na další.

Dnešní svítání

20. srpna 2014 v 12:30 Příroda

Dnes ráno (před šestou hodinou) mě zaujala obloha na východě. Bylo těsně před východem slunce. Líbily se mi mraky a oranžové šmouhy.

Obloha trochu víc k jihu byla plná černých mraků.

Vysoko na obloze byl ještě vidět srpek Měsíce. Černé tečky jsou létající vlaštovky. Nějak si přivstaly.

Buchta s čokoládou Margot

19. srpna 2014 v 18:35 Recepty

Dnes jsem se "pochlapila" a konečně upekla buchtu s čokoládou Margot, kterou jsem kdysi viděla u Jarušky (Tichá pošta). Recept se mi líbil, tak jsem si obrázek s receptem stáhla. Doufám, že se Jaruška nebude zlobit.
Na buchtu došlo až nyní, protože jsem několikrát koupila čokoládu Margot a než jsem se dokopala k pečení, manžel mi ji snědl. Před ním se musí sladkosti zamykat na deset západů a ještě to není jisté. Smějící se Teď jsem vyslovila zákaz snězení čokolády pod hrozbou smrti.
Dnes byla i dobrá konstelace hvězd, tak jsem pekla. Ono to se mnou není jen tak. Od doby, co jsem musela synovi každou neděli péct buchtu na internát, mám k pečení jakýsi odstup. Musela jsem pokaždé vymyslet něco jiného, aby neměl stále stejnou. Tenkrát nebyl internet, tak to bylo těžké vymýšlení. A také nepeču kvůli tomu, že nesmím sladké. Proto mě nic nehoní. Jenže občas je potřeba zhřešit. Smějící se

A detail. Margotky je trochu víc, protože mám malý pekáč.

Ještě se musím pochlubit diplomem od Nattynky.

Najdi kočku! 47

18. srpna 2014 v 15:36 Piškuntálie

Rozluštění z minulého hledání byl trochu oříšek. Vlastně všechny kočky našel první Patrik. Jenže našel jednu, která na obrázku s označenými kočkami není. Označena je jiná, která není ani pořádně vidět. No jo, i mistr tesař se někdy utne. Obrázek jsem převzala a není tedy mojí vinou špatně označen.

V okapu - rýně jste ji našli všichni.

Tady je třetí kočka označena na stromě.Tam není ani pořádně vidět. Zato je pěkně vidět za kbelíkem, kde ji objevil Patrik. Správně by měly být kočky čtyři.

Nové dva obrázky:

Přeji hezký den a úspěšné hledání! Usmívající se

Foto: FB - Bydlím u své kočky

Přání k svátku - Hana

15. srpna 2014 v 1:33 Svátky

Přeji všem oslavenkyním, aby si svůj svátek užily co nejlépe. Usmívající se

Nová rozhledna na Hostýnsku

14. srpna 2014 v 13:52 Cestování

Jmenuje se Maruška, měří 16 metrů, má dvě patra a je téměř celá postavena ze smrkového dřeva. Nová rozhledna nad valašskou obcí Hošťálková nabízí výhled na Radhošť, Pustevny, Lysou horu nebo vrcholky Kelčského Javorníku.

Nová rozhledna se nachází mezi Trojákem a kopcem Bludný a podle kopce, na němž stojí, dostala název Maruška. foto: Luděk Ovesný, MAFRA

Vyhlídková věž stojí v nadmořské výšce 664 metrů na trase mezi Trojákem a kopcem Bludný.
Za vznikem rozhledny stojí obec Hošťálková. Věž je postavená ze dřeva z tamějších lesů, padlo na ni 72 kubíků smrkové kulatiny. O samotnou stavbu se navíc postarali hošťálkovští řemeslníci.
Podle návrhu valašskomeziříčského architekta Antonína Závady vybudovali rozhlednu tesaři sdružení kolem Antonína Papšíka.
"Šest týdnů ji stavělo šest chlapů. Moc nás těší, že jsme tak pěknou věž mohli postavit právě u nás doma," řekl Papšík.
Rozhledna nabízí při hezkém počasí krásný pohled do okolní krajiny.
"Jsou z ní vidět Radhošť, Pustevny, Lysá hora, Kohútka, Kasárna nebo rozhledna Vartovna, z druhé strany pak vrcholky Kelčského Javorníku, Čerňavy nebo Drastihlavy," popsal Petr Laštovica, starosta Hošťálkové.
Kromě vyhlídky přitom Maruška plní také funkci meteorologické věže. Přístroje, které jsou na ní umístěné a doplňují sousední meteostanici, měří například rychlost větru a intenzitu slunečního svitu. Hodnoty turisté uvidí na digitální tabuli, kterou obec získala darem od Českého hydrometeorologického ústavu.
"Její návštěva tak může být zajímavým zpestřením hodin přírodopisu. Při naší základní škole navíc funguje meteorologický kroužek, jehož činnost pozorování na meteověži významně obohatí," poznamenal Laštovica.
Rozhledna přišla na 580 tisíc korun, náklady by měla z 90 procent pokrýt dotace z Ministerstva pro místní rozvoj.
Nová rozhledna začne brzy vznikat i nedaleko vrcholu Kelčského Javorníku v katastru Rajnochovic. Novou dominantu tak získají Hostýnské vrchy.

Obrázek mapy: Mapy.cz

Autor: vch
Zdroj: iDNES.cz

Kašna na chotěbořském náměstí

13. srpna 2014 v 11:47 U nás

Kdysi jsem vám ukazovala obrázek kašny na náměstí v Chotěboři v parku. Přibližně na stejném místě stála kašna stará, která poskytovala vodu obyvatelům města. Psala jsem o ní - klik.
Takto vypadala kašna do jednoho srpnového večera (spíš noci) r. 2013.

V sobotu 31. srpna 2013 v nočních hodinách se stala obětí vandalů a dopadla takto.

Obrázky přefoceny z Chotěbořského ECHA.

Zpráva z Chotěbořského ECHA k této události:
Poškození kašny na náměstí
V letošním roce (2013) bylo chotěbořské náměstí T.G.Masaryka vybaveno novými lavičkami a v jednotném stylu byl nakoupen i další mobiliář. Kašna, která je zajímavým a vyhledávaným doplňkem náměstí, byla opatřena sloupky s bezpečnostními řetězy, nátěrem, který zabraňuje prosakování vody a zprovozněna. Stříkající vodotrysk od jara do podzimu láká a potěší nejen rodiny s malými dětmi, ale lavičky v jeho okolí nabízejí příjemné a odpočinkové posezení občanům všech věkových kategorií.
Bohužel v nočních hodinách se tento prostor stává útočištěm vandalů, kteří již několikrát kašnu poškodili nebo znečistili. Naposledy se tak stalo v sobotu 31. srpna 2013 v nočních hodinách, kdy vandalové vodotrysk poškodili a demontovali a odcizili většinu řetězů, které byly instalovány mezi sloupky kašny.
Tímto případem se nyní zabývá Policie ČR, které bylo podáno trestní oznámení.
(Zkráceno).

V pondělí, při cestě přes náměstí, jsem s radostí zjistila, že je vodotrysk opraven a je ještě krásnější než byl ten předchozí. Posezení ten den kazil déšť. Jinak musí být odpočinek v jeho blízkosti osvěžující.

Že nový vodotrysk vypadá krásně?

Cesta do Chotěboře

11. srpna 2014 v 19:47 Příroda

Na dnešek jsem měla domluvenou kontrolu u zubaře v Chotěboři. Moc se mi nechtělo, protože jsem musela brzy vstávat a také počasí nebylo ideální. Buď mě pronásleduje vedro nebo, jako dnes, hrozba deště. Podle radaru mělo pršet zrovna, když budu ve městě.
Už obloha, při cestě na zastávku autobusu, hrozila svým vzhledem.

Uložila jsem před pár dny vnukovi, aby mi pole u křižovatky hlídal. Chtěla jsem si vyfotit sklizeň kombajny. Vnuk na vše zapomněl. Při příchodu k zastávce jsem zjistila, že je sklizeno. Posekané je i pole za domy, jak je vidět na předchozí fotce.
Když jsem jela v autobuse, viděla jsem, že obilí u hřbitova ještě stojí. Snad budu mít štěstí a stihnu to. Jen to má chybu, že pole je na druhém konci vsi, kam moc nechodíme.

Jak vidíte, je obloha i z této strany hodně tmavá.
Déšť mě chytil, když jsem šla od zubaře. Pochůzky po městě s taškou, berlí a deštníkem byla lahůdka. Měla jsem toho plné kecky.
Ještě jsem musela po obědě na poštu. Zase mě zastihl déšť, ale to jsem netáhla těžkou tašku.
Zítra pojedu na pedikúru. Bude to mít tu výhodu, že mě řidič vysadí před domem Marušky a zase mě tam nabere. Už nebudu nikde courat.
Zítra budu také bez počítače. Ale snad jen jeden den. Nejde mi mikrofon u sluchátek. Závada je někde v "bedně".
Tak se tu mějte fajn a nezlobte! Smějící seS vyplazeným jazykem

Dnešní úplněk 1

10. srpna 2014 v 22:43 Příroda

Všechny sdělovací prostředky upozorňovaly na to, že dnes bude "velký" úplněk. Že je Měsíc nejblíž Zemi. Myslela jsem si (bláhově), že si ho vyfotím. Ale nemám tu správnou optiku. Můj základní objektiv na to nestačí. Vytáhla jsem kvůli tomu i stativ. Houby platné. Navíc byl měsíc ještě nízko a pletly se mi do snímku stromy od sousedů.
No, zkusila jsem to.

Něco vyfoceno s bleskem, většinou bez něj.

Přeji všem dobrou noc a aby vás úplněk nebudil jako mě. Usmívající se

Nová kuřátka

8. srpna 2014 v 10:38 Naše hospodářství

Včera jsem fotila kuřátka, která se vylíhla den předtím. Je to směs všech možných plemen.
Manžel měl asi pocit, že líheň dlouho zahálí.
Podívejte se na ty malé pípálky.

Ještě se budou další klubat. Tohle byla první várka, kterou vnuk odnesl do odchovné bedny.

Přeji hezký den! Usmívající se

Pózy našeho kocourka

4. srpna 2014 v 17:34 Zvířátka

S odstupem asi 14 dnů jsem vyfotila našeho kocourka při odpolední siestě.
Když zůstane doma sám, přijde k nám dolů a obsadí některé křeslo. Oddává se plně svému snění. Ráda bych věděla o čem se mu zdá, protože je to čistě domácí kocour. Ven chodí jen na vodítku. Neexistuje nějaké toulání, výlety za kočkami a pod. Myš viděl jen na obrázku. Ani by ji nedokázal chytit.
Mladí se nepřejí, aby se volně pohyboval, protože jsme o předešlého kocoura přišli. Do dneška nevíme, co se mu stalo. Oželela ho celá rodina. Proto se o tohoto bojí.

Takto si hověl v dědově křesle.

Dnes zabral moje. Nejlépe se mu spí v takovýchto krkolomných polohách.

Najdi kočku! 46

2. srpna 2014 v 13:11 Piškuntálie

Při posledním hledání koček jste si vedly dobře. Brzy jste je odhalily.
Nejrychlejší byla Kitty a Ruženka.

Koukám, že jsem deklarovala dvě kočky a ony jsou tam čtyři.

A nové dva obrázky:

Na tomto obrázku jsou dokonce tři kočky.
Přeji hodně úspěchů v hledání! Doufám, že budete zase úspěšné.