****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.



Zapomenutý zdravý tuřín

7. listopadu 2017 v 17:32 | časopis, L.K. |  Zdraví

Býval běžnou součástí jídelníčku, ale dnes u nás tuřín zná už málokdo. Přitom je to zelenina velice zdravá, pravá pokladnice vápníku a zdroj hlavně vitamínu C, ale i "áčka", B1 a B6, tuřín obsahuje také draslík a hořčík.
Šťáva z tuřínu pomáhá při nachlazení a kašli, má i odvodňovací účinky, čehož se dá využít při záchvatech dny.
Železo obsahují víc listy tuřínu, které jsou mj. skvělou náhražkou špenátu.
Kořen tuřínu vedle výroby šťáv uplatníme i místo brambor, dá se jíst vařený i syrový, kdy má chuť podobnou kedlubnám.
Pouze lidé, kteří trpí poruchou štítné žlázy, by si na tuřín měli dát pozor stejně jako na sóju, hořčičné semínko, zelí, brokolici, kedlubny či květák.
Není vhodný ani při potížích s játry nebo žlučníkovými kameny.




Obrázek: internet
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Kitty Kitty | E-mail | Web | 8. listopadu 2017 v 7:38 | Reagovat

Joj, ono to ještě dnes je? V kvelbech asi ne nebo mě to nezaujalo, když to neznám. Někdy zkusím, kdybych si všimla, nepěstujeme ho. Zato vím, co je to mrkem, Gigant, červená řepa, růžičková kapusta, květák........ teď zase toužím po nezdravém masiku ;-)

2 Hanako Hanako | 8. listopadu 2017 v 13:35 | Reagovat

Maminka občas dostala od souseda několik bulev. Vařila z nich zelí, podobně jako z kedluben,jen nakonec zaprášené trochou mouky a dovařené. Zelí z tuřínu mělo výraznější, trochu štiplavější chuť. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama